MARKA VE MARKA DEĞERİ OLGUSU: MARKA DEĞERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA

V. Özlem AKGÜN, Ali AKGÜN

Öz


Marka olabilmek, markalaşmak günümüz işletmecilik anlayışında öne çıkan konular arasında üst sıralarda yer almaktadır. İçinde bulunduğumuz piyasada rekabet edebilmenin şartı yalnızca üretmek değil, markalaşmaktır.  Marka değeri yüksek olan işletmeler rakipleri karşısında önemli bir avantaj yakalayabilmektedirler. Bunun yanı sıra var olan markalara bir değer biçmek ve marka değerini hatasız bir şekilde hesaplamak özellikle üst kademe yönetimin alacağı kararlarda hayati önem taşımaktadır. Yapılan bu çalışmanın amacı; marka ve marka değeri kavramları ile marka değerleme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi vermek ve Borsa İstanbul’da işlem gören bir markanınım marka değerini hesaplamaktır.

Anahtar Kelimeler


Marka, Marka Değeri, Marka Değerleme

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.