KURUMSAL İTİBARIN KAZANILMASINDA KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİNİN VE ETİK YAKLAŞIMIN ROLÜ

Yrd. Doç. Dr. Ercan ÇİÇEK

Öz


Günümüzün küresel ekonomi dünyasında işletmeler, istihdam ve refah yaratmanın ötesinde daha büyük bir rol oynamaktadırlar. Dünyanın dört bir tarafındaki çok sayıda işletmenin çevreye ve topluma karşı tutumları hızla değişmektedir. Çünkü, günümüzde işletme yöneticileri, tüketicilerin çevresel taleplerini karşılamanın pazarlamadaki stratejik öneminin farkına varmışlardır. Günümüz rekabet ortamında işletmelerin rakiplerine karşı sağlayacağı üstünlük, artık maddi değerlerden çok manevi değerlerle belirlenmektedir. Karşılaşılan bu durum işletmeleri toplumsal konulara karşı daha duyarlı hale getirerek, sosyal sorumluluk bilincinin ve etik ilkelere bağlı kalmanın önemini ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda işletmelerin etik ilkeler doğrultusunda faaliyetlerini sürdürmesi, paydaşlarının yanı sıra kamuoyunun da işletmeye karşı güven duymasını ve bu yolla itibar kazanmasını sağlamaktadır. Algı ile gerçeklik arasında oluşan bir izlenim olarak tanımlanan itibar yönetimi ise; kurumların en önemli işlevleri arasında yer alarak kurum kimliği ve kurum imajıyla ilgili değişimlerde kilit rol oynamaktadır. Dolayısıyla, kurumsal itibarın, sosyal sorumluluktan ve etik değerlerden etkilendiği göz önüne alınarak kurumların, bu iki unsuru faaliyetlerinin temeline oturtmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk bilinci konusunda farkındalık yaratmak ve etik davranış ilkelerinin ön planda tutulduğu bir hizmet sunumunun sağlanması ile toplumun ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel gelişimine katkı sağlamak ve bu sayede kurumların hedef kitlelerinde kurumlara ilişkin olumlu çağrışımlar oluşturarak, kurumsal itibarın kazanılmasında yol gösterici olmaktır. Bu çalışmada, araştırma yöntemlerinden kalitatif araştırma yöntemi tercih edilerek bu konudaki alan yazını incelenmiş ve konuyla ilgili kavramsal çerçeve oluşturularak kurumlara yönelik örnek uygulamalara yer verilmiştir.

Anahtar Kelimeler


Kurumsal İtibar, Etik, Kurumsal Sosyal Sorumluluk

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.