Pazarlamada ‘Marka Aşkı’ Kavramının Bibliyometrik Analizi: Çalışmalar ve Eğilimler

Emine Nihan CİCİ KARABOĞA

Öz


Bu çalışmanın amacı; ‘marka aşkı’ kavramının literatürde yer edinmeye başladığı yakın tarihten bu yana yapılan çalışmaların bibliyometrik özelliklerini tespit etmektir. Böylece nispeten yeni olan bu kavramın akademik açıdan hangi kavramlar ile ilişkilendirildiği, bu kavrama dair araştırmaları olan akademisyen ilgi düzeyi ve kullanımına bağlı olarak araştırma eğilimleri ortaya konulmaktadır. Genel araştırma eğilimlerini ortaya koyabilmek için 2009 yılından itibaren Scopus veri tabanında yayınlanmakta olan ‘marka aşkı’ ile ilgili makaleler dikkate alınmıştır. R programının kullanıldığı bu çalışmada, 2009-2021 yılları arasında 276 adet makale analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre 585 yazar, 132 farklı dergi ve kitapta, 276 makale ile ‘marka aşkı’ kavramını araştırmalarında konu edinmiştir. Ayrıca yıllık ortalama 2,73 yayın yapılmış ve bu yayınlara makale başına yıllık 5,024 atıf yapılmıştır. Bu çalışmalar içinde 12 çalışma ile en çok ‘marka aşkı’ kavramı hakkında yayın yapan yazar Sarkar A. olmuştur. 25 yayın ile en çok Journal of Product and Brand Management dergisinde yayın yayımlanmıştır.


Anahtar Kelimeler


Bibliyometrik Analiz, Marka Aşkı, Sosyal Ağ Analizi

Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.